Usein kysyttyä

Täältä löydät apua ja neuvoja, jos sinulla on kysymyksiä tilaamisesta nu3-verkkokaupasta. Valitse aihealue, josta haluat tietää lisää.

Ennen ostoa

Haluatko tehdä tilauksen nu3-verkkokaupasta, ja sinulla on kysymyksiä siitä? Täältä löydät lisätietoja.
Katso lisätietoja ►

TILAUS

Kuinka teen tilauksen? Mitä maksutapoja on olemassa? Täältä löydät vastaukset tilaamista koskeviin kysymyksiin.
Katso lisätietoja ►

TOIMITUS

Missä pakettini on? Kuinka voin seurata pakettini kulkua? Vastaukset näihin ja muihin kysymyksiin löytyvät täältä.
Katso lisätietoja ►

OSTON JÄLKEEN

Mikäli sinulla on kysymyksiä tekemästäsi ostoksesta tai tarvitset apua, löydät täältä lisää tietoja.
Katso lisätietoja ►

USEIN KYSYTTYÄ TUOTTEISTA & RAVINTOAINEISTA

ONKO SINULLA KYSYMYKSIÄ?
MEILLÄ ON VASTAUKSET!

Täältä löydät vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin tuotteistamme ja ravintoaineista.
Katso lisätietoja ►

Ennen ostoa:

  ▲ takaisin

KUINKA LÖYDÄN TUOTTEITA OSOITTEESSA WWW.NU3.FI

Perushaku

Perushaku-toiminto löytyy sivun oikeasta yläreunasta. Perushaun avulla voit hakea tuotteita helposti esim. valmistajan, merkin, vaikuttavan aineen tai tuotenimen perusteella. Voit myös käyttää useita hakusanoja samanaikaisesti, eli esim. hakea haluamasi valmistajan tiettyä tuotetta.

Laajennettu haku

Verkkokauppamme laajennettu haku löytyy aivan sivun vasemmasta alareunasta. Laajennetussa haussa voit tarkentaa hakuasi ja rajata hakutuloksia vaikkapa annosmuodon tai hinnan mukaan.

KUINKA VOIN REKISTERÖITYÄ WWW.NU3.FI-SIVUSTOLLE?

Rekisteröityminen

Voit luoda uuden käyttäjätilin klikkaamalla sivun oikeassa yläreunassa olevaa "Kirjaudu sisään" -painiketta. Rekisteröityäksesi sinun tarvitsee antaa vain joitakin henkilötietoja ja valita itsellesi salasana. Lähetämme sähköpostiisi vahvistusviestin merkiksi onnistuneesta rekisteröitymisestä. Henkilökohtaisesta käyttäjätilistä on useita etuja: Tilillä voit mm. tarkastella nykyisiä ja aikaisempia tilauksiasi. Näet kaikki tiedot tilauksistasi yhdellä silmäyksellä, eikä sinun tarvitse etsiä niitä sähköpostistasi tai tilausasiakirjoista. Käyttäjätililläsi voit myös muuttaa asetuksia ja esimerkiksi vaihtaa salasanasi nopeasti ja helposti.

KUINKA VOIN MERKATA TUOTTEITA?

Toivelista

Voit lisätä haluamasi tuotteet toivelistalle klikkaamalla tuotesivun oikeassa reunassa olevaa "Toivelistalle"-painiketta. Voit pitää tuotteita toivelistalla siihen asti, kunnes teet ostopäätöksen. Jos haluat tilata tuotteita toivelistaltasi, voit siirtää ne ostoskoriin helposti suoraan listalta. Tämä onnistuu kuitenkin vain, kun olet kirjautuneena käyttäjätilillesi.

MITEN VOIN TILATA UUTISKIRJEEN?

Uutiskirje

Voit tilata ilmaisen uutiskirjeen käyttäjätilin luomisen yhteydessä laittamalla rastin ruutuun "Tilaa uutiskirje" -vaihtoehdon kohdalla. Uutiskirjeen voi luonnollisesti tilata myös myöhemmin omalla käyttäjätilillä. Siellä myös uutiskirjeen peruminen onnistuu vaivattomasti.

VOINKO KYSYÄ NEUVOJA ENNEN TILAUKSEN TEKEMISTÄ?

Puhelin

Autamme sinua mielellämme! Asiakaspalvelijamme ovat tavoitettavissa arkipäivisin klo 10:30 - 19:00 numerossa 00800 - 423 779 61.

Sähköposti

Voit ottaa meihin yhteyttä sähköpostitse asiakaspalvelu@nu3.fi. Pyrimme vastaamaan kysymyksiisi mahdollisimman nopeasti.

Usein kysyttyä tuotteista & ravintoaineista

Tällä sivulla voit rauhassa tutustua useimmin kysyttyihin ravitsemukseen ja ravintolisiin liittyviin kysymyksiin sekä asiantuntijoidemme vastauksiin. Jos et löydä vastausta mielessäsi olevaan kysymykseen, ota rohkeasti yhteyttä meihin.

Asiantuntijamme täydentävät tietopankkia säännöllisesti, joten sivulla kannattaa vierailla uudestaankin.

Tilaus:

  ▲takaisin

KUINKA VOIN TILATA TUOTTEITA?

Verkkokauppa

Tutustu kaikessa rauhassa verkkokauppamme tuotteisiin. Voit lisätä haluamasi tuotteet ostoskoriin ja valita tuotteiden lukumäärän. Kun olet valinnut kaikki haluamasi tuotteet, napsauta Ostoskori-painiketta sivun oikeassa yläkulmassa. Ostoskorissa näet yhteenvedon valitsemistasi tuotteista. Siellä voit myös muuttaa tuotteiden lukumääriä ja poistaa tuotteita tilauksesta. Kun olet tyytyväinen ostoskorin sisältöön, voit siirtyä kassalle napsauttamalla oikeassa reunassa olevaa painiketta.

KUINKA VOIN MAKSAA TILAUKSENI?

  1. Luottokortti

    Voit maksaa helposti ja turvallisesti Visa, MasterCard ja American Express -luottokorteilla.
  2. Lasku

    Kun valitset maksutavaksi laskun, voit maksaa tilauksesi 14 kalenteripäivän kuluessa tuotteiden toimituksesta. Tarjoamme tämän maksutavan yhdessä Klarnan kanssa.

    Tilauksen maksaminen laskulla on mahdollista, jos asiakas läpäisee luottokelpoisuustestin (katso yleiset sopimusehdot). Jos asiakas ei läpäise testiä, hänen on valittava jokin toinen maksutapa. Klarna-laskulla maksettaessa tilauksen toimittaminen muuhun kuin laskutusosoitteeseen ei valitettavasti ole mahdollista.

    Klarnan täydelliset sopimusehdot löytyvät täältä.

  3. PayPal

    PayPal on erityisen turvallinen verkkokauppaostosten maksutapa. Jos sinulla on jo PayPal-tili, voit käyttää sitä helposti ja turvallisesti tilauksesi maksamiseen. Muussa tapauksessa sinun on luotava uusi PayPal-tili, jos haluat käyttää kyseistä maksutapaa. Ohjeet tilin luomiseen löydät palveluntarjoajan internetsivustolta www.paypal.com.

Toimitus:

  ▲ takaisin

MITEN TILAUKSENI TOIMITETAAN?

Paketit toimittaa PostNord, pikapaketit toimittaa DHL. Toimitustavasta riippuen toimitusaika on 1-5 arkipäivää. Jos valitset PostNordin kuljetuksen, toimitusaika on 3-5 arkipäivää. Pikatoimituksella (DHL Express) toimitus on 1-3 arkipäivää. Jos paketti ei ole tullut perille 8 arkipäivän sisään lähetysvahvistuksen saapumisesta, ota yhteyttä asiakaspalveluumme joko sähköpostitse asiakaspalvelu@nu3.fi tai puhelimitse 00800 - 423 779 61.

KUINKA PALJON TOIMITUSKULUT OVAT?

Toimitus Suomeen on ilmainen, kun tilauksen arvo on yli 29 EUR. Jos arvo on tasan tai alle 29 EUR, lisätään tilauksen hintaan toimituskulut 4,90 EUR.

VOINKO TILATA TUOTTEITA MYÖS MUIHIN MAIHIN KUIN SUOMEEN?

Jos haluat, että tilauksesi toimitetaan Saksaan, Norjaan, Tanskaan, Ranskaan, Sveitsiin, Itävaltaan tai Ruotsiin, suosittelemme käyttämään kyseisten maiden verkkokauppoja (Saksa: www.nu3.de, Norja www.nu3.no, Tanska www.nu3.dk, Ranska www.nu3.fr, Sveitsi: www.nu3.ch, Itävalta: www.nu3.at, Ruotsi: www.nu3.se). Jos haluat tilata muihin Euroopan maihin, suosittelemme käyttämään www.nu3.com-kauppaa.

VOINKO SEURATA TILAUKSENI TOIMITUSTA?

Heti kun olemme välittäneet tilauksesi logistiikkakumppanillemme, saat siitä vahvistuksen sähköpostiisi. Vahvistuksesta löydät myös seurantakoodin, jonka avulla voit seurata tilauksesi etenemistä. Huomaathan, että tilauksen eteneminen näkyy linkissä noin 48h tilauksen tekemisen jälkeen.

Oston jälkeen:

  ▲ takaisin

KUINKA VOIN PERUUTTAA TILAUKSENI?

Voimme ilman muuta peruuttaa tilauksesi, jos se on virheellinen. Huomioithan, että tilauksen peruuttaminen on mahdollista vain, jos sitä ei ole vielä käsitelty varastossamme.

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme joko sähköpostitse asiakaspalvelu@nu3.fi tai puhelimitse 00800 - 423 779 61 (ma - pe 10:30 - 19:00). Käsittelemme pyyntösi mahdollisimman nopeasti.

KUINKA VOIN PALAUTTAA TUOTTEITA?

Tuotteiden palautus

Jos haluat palauttaa tilaamiasi tuotteita, se on mahdollista 14 päivän sisällä tilauksen saapumisesta perille. Jos vastaanottamasi tuotteet ovat vääriä tai vahingoittuneita, pyydämme lähettämään valokuvan kyseisistä tuotteista sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@nu3.fi, jotta voimme tarkistaa toimintaamme. Lähetämme sinulle myös koodin sekä osoitteen palautusta varten.

Takaisinmaksu tuotteiden palautuksen jälkeen

Kuinka saan rahani takaisin?

Kun palautetut tavarat ovat saapuneet varastollemme ja ne on tarkistettu, maksamme rahasi takaisin 14 päivän kuluessa. Palautustapa riippuu maksutavasta.

Luottokortti: Hyvitys maksetaan luottokorttitilillesi. Voit vähentää palautussumman seuraavasta luottokorttilaskustasi.

PayPal: Hyvitys maksetaan PayPal-tilillesi. Voit itse määrittää PayPalissa, jääkö summa PayPal-tilillesi vai palautetaanko se pankkitilillesi.

Lasku: Palautetun tuotteen hinta vähennetään laskun loppusummasta. Sinun tarvitsee siis maksaa ainoastaan tuotteista, jotka pidät itselläsi. Jos olet jo maksanut laskun, palautetun tuotteen arvo hyvitetään valitsemallesi pankkitilille. Maksamme korvauksen, kun olet ilmoittanut meille tilin tiedot (IBAN, BIC ja tilinhaltijan nimi).

MITEN VOIN OTTAA YHTEYTTÄ ASIAKASPALVELUUN?

Asiakaspalvelijamme ovat tavoitettavissa puhelimitse numerossa 00800 - 423 779 61 maanantaista perjantaihin klo 10:30 ja 19:00 välisenä aikana. Voit myös ottaa meihin yhteyttä sähköpostitse asiakaspalvelu@nu3.fi. Vastaamme viestiisi niin pian kuin pystymme.

OLITKO TYYTYVÄINEN?

Teemme jatkuvasti töitä asiakkaidemme tyytyväisyyden eteen. Olemme onnellisia niin ruusuista kuin risuistakin, jotta voimme tehdä palvelusta mahdollisimman täydellisen.
Palautteen voit lähettää osoitteeseen asiakaspalvelu@nu3.fi.

Usein kysyttyä:

  ▲ takaisin

LAIHDUTUS

Kuinka ateriankorvikkeet vaikuttavat?

Ateriankorvikkeet ovat useimmiten veteen tai maitoon sekoitettavia jauheita. Ne sisältävät useita tärkeitä vitamiineja ja kivennäisaineita, joten ne turvaavat riittävän ravintoaineiden saannin dieetin aikana. Lisäksi ateriankorvikkeissa on vain vähän kaloreita, yleensä huomattavasti vähemmän kuin tavallisessa ateriassa. Päivittäin kahden aterian korvaaminen ateriankorvikkeilla vähäkalorisen ruokavalion yhteydessä voi kääntää energiataseen negatiiviseksi ja siten edistää painonpudotusta. Ateriankorvikkeet sisältävät myös runsaasti proteiinia, joten ne kattavat laihdutuskuurin myötä kohonneen proteiinintarpeen ja edistävät aineenvaihduntaan osallistuvan lihasmassan häviämistä. Suosittuja ateriankorviketuotemerkkejä ovat mm. Fit+Feelgood, Modifast sekä Nutrilett.

Haluaisin laihtua (nopeasti). Mikä tuote sopisi minulle parhaiten?

Kaikki ihmiset ovat erilaisia ja kaikilla on erilaisia ravitsemustottumuksia. Useimmissa tapauksissa ruokavalion muuttaminen on välttämätöntä painon pudottamiseksi ja halutun painon säilyttämiseksi. Ei ole olemassa sellaista laihdutustuotetta, joka toimisi varmuudella kaikkien ihmisten kohdalla. Juuri sinulle sopivin tuote on sellainen, joka sopii yksilöllisiin ruokailu- ja elintapoihisi. Asiakaspalvelijamme auttavat mielellään sopivan tuotteen etsimisessä. Muista aina noudattaa monipuolista ja tasapainoista ruokavaliota sekä terveellisiä elämäntapoja.

Käytän verkkokauppanne laihdutustuotteita, mutta painoni ei putoa. Miksi?

Verkkokauppamme laihdutustuotteet voivat auttaa painonpudotuksessa. Ne eivät kuitenkaan takaa laihtumista. Jonkin tuotteen toimimattomuudelle juuri sinun kohdallasi voi olla useita syitä. Valitsemasi tuote ei ehkä sovi yksilöllisiin ruokailu- ja elintapoihisi. Tässä tapauksessa asiakaspalvelijamme voivat auttaa sopivamman tuotteen etsimisessä. On tärkeää muistaa, että keholla on tietty minimipaino, jonka alle ei ole terveellistä mennä. Mm. geenit vaikuttavat omalta osaltaan minimipainoon. BMI-painoindeksi (Body-mass-index) voi auttaa oman ruumiinpainon arvioinnissa. Oman painoindeksin voi laskea jakamalla paino (kg) pituuden (m) neliöllä (m²). Laskukaava on siis seuraava: BMI = paino : (pituus metreinä)².

Painoindeksin yksikkö on siis kg/m². Normaalipainoisten miesten painoindeksi on 20 - 24,9 ja naisten 19 - 23,9. Alipainon välttämiseksi suosittelemme laihdutuskuurin lopettamista, kun BMI on 21 (miehet) tai 20 (naiset). Kun olet saavuttanut tämän arvon, pyri säilyttämään painosi tasaisena. Kiinnitä huomiota monipuoliseen ja tasapainoiseen ruokavalioon sekä terveellisiin elämäntapoihin.

TERVEYS

Minulla on krooninen sairaus ja saan siihen hoitoa. Voinko käyttää verkkokauppanne tuotteita?

nu3:n tuotevalikoima on tarkoitettu ennen kaikkea terveille henkilöille, joilla ei ole kroonisia sairauksia. Mikäli sinulla on krooninen sairaus, suosittelemme neuvottelemaan lääkärisi kanssa tuotteidemme käytöstä. Valitettavasti nu3 ei voi antaa lääketieteellisiä neuvoja.

URHEILU

Haluaisin saada lisää lihasmassaa. Mitkä tuotteet sopisivat minulle parhaiten?

Fyysisen harjoittelun lisäksi lihasmassan kasvua voi edistää myös oikeanlaisella ravinnolla. Vapaa-ajanliikkuja saa tarvitsemansa proteiinimäärän tavallisesta ruoasta. Jos kuitenkin tarvitset enemmän proteiinia kuin mitä saat käyttämästäsi ravinnosta tai jos olet ammattiurheilija tai puoliammattilainen, saatat tarvita ravintolisiä kattamaan kohonneen proteiinin tarpeesi.

Suosituimpia proteiinilisäravinteita ovat proteiinijauheet. Niiden lisäksi on myös proteiinipatukoita ja -juomia. Suosituin ravintolisissä käytettävä proteiinilaatu on heraproteiini sen korkean biologisen arvon ansiosta. Heraproteiini sopii niin kokeneille kuin aloittelevillekin urheilijoille, ja sitä voi ottaa ennen harjoitusta tai sen jälkeen.

Proteiiniyhdistelmillä on kaikkein korkein biologinen arvo. Tämä johtuu siitä, että ne koostuvat useista proteiiniainesosista. Proteiiniyhdistelmiä suositellaan erityisesti aloittelijoille, mutta tietysti myös kokeneemmat urheilijat voivat käyttää niitä. nu3:lta löydät laadukkaita tuotteita kaikilta huippumerkeiltä.

Haluaisin laihtua ja samalla kasvattaa lihaksia. Onko se mahdollista?

Lihaskasvu on niin sanottu anabolinen prosessi, joka vaatii positiivisen energiataseen eli ylimääräistä energiaa. Laihtumisen ehtona on puolestaan negatiivinen energiatase. Tästä seuraa, että molempia ei ole mahdollista saavuttaa yhtä aikaa. Sinun on päätettävä, kumpi on sinulle tärkeämpää.

Jos haluat erityisesti pudottaa painoa, keskity laihduttamiseen. Fyysinen aktiivisuus edistää rasvan palamista ja samalla lihasmassan säilymistä. Kun olet saavuttanut ihannepainosi, voit aloittaa lihasten kasvattamisen, mutta varo palaamasta entisiin ruokailutottumuksiisi.

Jos olet urheilija ja lihaskasvu on sinulle tärkeintä, aloita lihaskasvuvaihe, jonka jälkeen siirry vähähiilihydraattiseen muokkausvaiheeseen, jonka aikana aiemmin kasvatetuista lihaksista on hyötyä rasvanpoltossa. Muista kuitenkin aina kiinnittää huomiota monipuoliseen ja tasapainoiseen ruokavalioon sekä terveellisiin elämäntapoihin.

MUUTA

Myydäänkö nu3-verkkokaupassa vain alkuperäistuotteita?

nu3-verkkokaupassa myydään yksinomaan korkealaatuisia alkuperäistuotteita, jotka on hankittu mahdollisuuksien mukaan suoraan valmistajilta. Tuotteet ovat siis takuulla parasta mahdollista laatua.

Voivatko verkkokauppanne tuotteet olla haitallisia?

Ei. Ravitsemuksen asiantuntijamme tarkastavat jokaisen tuotteen huolellisesti, ennen kuin se hyväksytään valikoimaamme. Tästä syystä perusterveet henkilöt voivat käyttää kaikkia verkkokauppamme tuotteita turvallisesti, kun noudatetaan valmistajan käyttösuosituksia.
  ▲takaisin